måndag 22 december 2008

pepparkakshus


Varje år i november när vi brukar baka pepparkakor frågar alltid barnen - Ska vi göra ett pepparkakshus iår?-Självklar svarar jag då.-Får vi välja vilket vi kommer det rask?Vi har en bra byggmästare i detta hus så barnen brukar få överlägga med sin pappa om vilket som kan vara lämpligast att bygga.Jag får stå för att fixa byggdelar, barnen garnerar takbitarna och sen hjälps vi åt att sätta ihop det under ledning av vår byggmästare.Tur att vi har honom annars vet jag inte hur det skulle gå.Vi använder oss av kristyr när vi bygger ihop huset .Toppen tycker jag.Ingen risk förbrännblåser och barnen har kunnat vara med varje år och hålla i nån bit om det behövts utan att man ska vara rädd för att bränna dem.Så nu är huset på plats och har fått sina marsipanfigurer som hör till.Nu tror jag barnen längtar istället till att få slå sönder huset och äta karamellerna.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du börjat blogga! Vilket fint pepparkakshus ni gjort!
    Ha en god jul så ses vi om några veckor.

    SvaraRadera
  2. Så fint pepparkaksjus ni gjort.
    Ha en God Jul
    Eva.

    SvaraRadera