måndag 12 januari 2009

Nålbindning


Igår var jag på kurs för att lära mig nålbindning.Det var inte lätt.Fick göra flera uppläggningsbitar(den raka biten) för att få in tekniken.Sen skulle vi börja på en vante.Min vante blev babyvantestorlek så jag började om igen.Nästa blev inte mycket större heller så jag gav upp och bestämde mig för att bara träna att nålbinda.Det där med ökning av maskor får komma när tekniken sitter.Man blir ganska slut i huvudet att bara sitta och "binda " maskor.Så efter 5 timmar var det skönt att kursen var över.Avslutade söndagen med att på kvällen fara på junta och umgås och ha trevligt.

3 kommentarer:

  1. åh, vad roligt med kurser. borde söka någon att gå.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar öka på de två första varven när jag nålbinder.... Sedan är jag nog med att mäta så att jag ökar eller minskar enligt min mall.
    Lycka till !

    /Bonnmoran

    SvaraRadera
  3. Hej - va roligt det är att fler börjar "nåla" som jag säger. Jag kikar gärna in här fler ggr och ser hur det går. För det går, jag lovar!
    Lycka till!

    SvaraRadera