onsdag 7 januari 2009

Stora släggan gick



Ja då var det dags.Idag så fick pepparkakshuset se sina sista dagar.Flickorna beväpnade sig med varsin träslev och sen gick startskottet.Har upptäckt att våra peparkakshus brukar vara väldigt svårknäckta därav träslevar, det gör så ont i händerna.Ja detta är väl början på julborttagningen.Ska plocka ihop lite julpynt idag och fortsätta imorgon.Sen kommer den stora bravaden att få ner allt igen i samma kartonger.Detta är inte min starka sida, få se hur det går risk för att sambon får rycka in.Han trollar alltid ner allt så det får plats.

3 kommentarer:

  1. I vår familj är det jag som är bra på att packa ner i lådor och i bilar och i skåp. Brukar ju säga att jag är bra på Tetris, du vet spelet där bitar ska passa in i hål. Maken däremot är sämre på det...

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tur att det finns en av varje i familjen eller hur.Tänk om båda vore sånna som ej fick ner allt efter uppackning.Ha det bra
    Cathi

    SvaraRadera
  3. Janne är bra på att stuva undan, men sen hittar man ingenting. Jag kanske inte är riktigt lika bra på att packa, men å andra sidan så är det ordning på det jag packat ihop.

    Kram Annika

    SvaraRadera