torsdag 12 augusti 2010

Det lyser


Här i stan pågår Noliamässan.Där kan man gå och se på ex traktorer husvagnar sågmaskiner byggvaror kläder soffor skor kuddar kockknivar ja vädigt mycket olika saker.Själv gillar ju garn och tyg , men av den varan fanns inte så mycket i år.Visserligen brukar det inte vara mer än 2 fler än i år som står och säljer garn.Hamnade i hallen där garn säljs och vi rent ut sagt ramlade över ett stånd jag inte sett tidigare under dagen.Hade yngsta barnet med som genast sa: Mamma kan vi inte köpa det här garnet ,jag vill ha vantar av det.Svårt att motstå då jag gärna stickar åt mina barn samt gillar att köpa garn.Garnet blev ett självlysande gult garn och den större fick ett grönt sådant.Har börjat sticka vantar och kan säga att det lyser.Det är lite jobbigt att sitta och sticka i halvdunkel med det för det"lyser " om garnet.Nu går det säkert bra att sticka färdigt dem ändå, men det är första gången jag provat på dessa färger.
Ha det bra allihop

1 kommentar: