torsdag 28 oktober 2010

Det var ett tag sedan



Hej och hå vad tiden går.Det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg.Har haft fullt upp, men när skolan börjar brukar det ju bli lite mindre tid över för oss alla.Det är mer tider att passa och läxor att läsa.Sen lyckades jag dra på mig en trevlig förkylning som tog all ork.I 6 veckor höll den mig fast sen började den släppa taget så smått.Jag har påtat på lite med stickning men det har blivit mest av den varan nu på sista tiden.Som vanligt på hösten så upptäcker man att barnens fötter växt lite sen förra året och då åker sockgarnskorgen fram.I år blev det dock lite annat som behövdes först.Den yngsta hade ingen höstmössa så jag hittade ett mönster som jag provade.Det föll väl ut så det blev två vintermössor också.Den grön och blå randiga är höstmössa och den gröna och den rosa vintermössor.Stickat dem efter El Hatto Negro .Vinterössorna är stickade i Ecologico Color köpt hos Garnkorgen.Sen blev det sticka var sitt par raggsockar till barnen.Upptäckte sen att mannens raggsockar var så slitna att de ej bär sig att stoppa så han ska få nya i de blåa garnen.När jag sökte garn så hittade jag en färdigstickad strumpa åt honom så det kan väl vara på sin plats att sticka socka nr 2.Det svarta och svart-gul rosa ska bli par nr 2 åt den äldsta.Sen så svämmar min stickkorg ändå över av alla påbörjade och ufoprojekt men som sagt var det är inget ovanligt för mig.Kanske hinner jag färdigställa mina sjalar som jag började med nån gång här i sommar.Ha det bra alla läsare

1 kommentar: