söndag 19 december 2010

Äntligen




Det känns som en evighet men finns ej tid och ork så får det bli när det blir.I veckan så kom granen i och barnen klädde den.Idag har maken och jag limmat pepparkakshuset så nu känns det som det mesta är klart för jul.Kvar är att göra pepparkakan som varje familjemedlem får vid frukosttallriken på julaftons morgon.Detta är nåt som jag har haft med mig från min barndom.Vi hade alltid julfika på julmorgonen och vid chokladkoppen låg alltid ett pepparkakshjärta och en marsipantomte.Jag har tagit med det till min familj men vi har bytt ut fikat mot vanlig frukost och sen får "tillbehören" bli en liten efterrätt,självklart ligger det också ett paket vid tallriken.Till er alla en skön jul önskar jag er.

1 kommentar:

  1. Ser skönt ut, här har vi inte handlat gran ännu, men det har sina förklaringar, men det går mot bättre tider, så jag kanske kan få en hem i morgon.

    SvaraRadera