onsdag 5 augusti 2009

Sommarlov - Frihet


Vi håller på att vända tillbaka dygnet eftersom mannen i huset har börjat jobba och det tyvärr bara är 2 veckor kvar innan skolan börjar och undertecknad börjar jobba.Idag ställde flickorna sina väckarklockor och steg upp utan protester och åt frukost.Sen försvann de ut.När jag sen hittade dem kunde jag inte låta bli att småle.De satt ute i pyjamas och oborstat hår och njöt av ledighet och sommarsol.Man kanske får börja återgången till vardagen i små portioner.Kanske är håret borstat imorgon innan de försvinner ut.Samtidigt är jag glad att de verkligen har tagit ledigt från alla "krav"som ska uppfyllas.Det kommer ju tillbaka så småningom.Själv njöt jag av solen som skiner idag och den utsikt som jag har från vår gård.Hästarna på bilden bor på vår åker över sommaren och man hör dem till och från snackandes med varandra.Må så gott allihopa.Hoppas solen lyser över er alla.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att delar av min sommar inte har känts sådär härliga och lediga, så jag försöker verkligen softa nu...

    SvaraRadera
  2. Härlig sommarbild! Ni bor så fint med sjön intill. (Det är det enda som saknas här... ;)
    Det gäller att njuta nu av sommaren. Snart är hösten här. Må så gott! Snart ses vi ju på junta! :)

    SvaraRadera
  3. Så förståndiga dina barn är! Precis så där ska man ju njuta av ledigheten, tids nog kommer skolan och läxor och allt.

    SvaraRadera