söndag 11 oktober 2009

Är det hösten?


Ja man kan ju undra om det är hösten som suger musten ur en.Har känt mig så oinspirerad att handarbeta och motivationen att röja här hemma är svår att uppbringa.Lite har det ialla fall hänt.Röj mitt sybord har jag gjort men än återstår 2 kartonger med svårplacerade prylar att placeras någonstans(hyller .lådor alt soptunnan).Sen lyckas man väl få det vardagliga gjort men lite kliar det att sätta sig och påta med hobbiesarna.Fick tag på ett mysigt garn från Allt om handarbete. Det heter Baya.Satte mig och funderade lite vad jag skulle göra av det.Här har ni resultatet.Det blev och blir halskragar åt damerna i huset.Den yngstas är klar och den äldstas sys nästan färdig på bilden.Min har bara nystanet kommit fram.Mönstret har jag hämtat från Sticka småvarmt av Johanna Wallin.Ha det så bra alla i cyberrymden.Nu ska jag gå och fortsätta med lite ditt och datt.Har haft lite bättre motivation idag.

2 kommentarer:

  1. Snygga och praktiska nu när kylan är på väg.

    SvaraRadera
  2. Lite ditt och datt är ju perfekt. Halskragarna ser både fina och sköna ut!

    SvaraRadera