tisdag 27 oktober 2009

Vägda drömmar


Det kan ju låta lite roligt.Nu är det inte så att jag har vägt mina drömmar när jag sover utan det blev de bakade drömmarna som vägdes.Förstår inte hur folk och även min svärmor lyckas med att få allt bakat i samma storlek.När jag själv baka kan storleken variera ganska rejält.Nu var det så att jag kände att denna gång ville jag ha samma storlek på kakorna eftersom vi ska servera dem på en bjudning där man får en kaka till kaffet.Så sagt och gjort fram med vågen.Först vägde jag degen och sen delade jag den i lämpliga bitar för att senare göra små kakbitar som jag vägde på vågen.Lyckades (skryt skryt) väldigt bra det skiljde bara 5 gram mellan den minsta och största(kakbiten skulle väga 25g).Så nu sitter jag här supernöjd med min insats.Har 30 drömmar i en låda som ser precis lika stora ut.Nu tror jag inte att ja tar till vågen vid varje bak utan det får nog bli till speciella tillfällen.Nä nu är det dags att ta sängen igen.Jobbet väntar runt hörnet om några timmar.Ha det bra alla ute cyberspace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar