måndag 15 februari 2010

Det behövs så lite

Har suttit och surfat runt på några bloggar och tänkt vad lyckligt lottad jag är.En härlig familj som dessutom är frisk och varma,goa vänner har jag också.Oftast tycker man att allt rullar på i samma lunk varje dag och allt är samma.Men när jag satt och tänkte på allt det där dök en händelse från helgen upp där jag kom på att det behövs så lite för att glädja nån.Vi pratade min man och jag om nåt jag nu inte kommer på vad det var och plötsligt säger han - Puss på dig och ler på sitt speciella sätt med ögon som säger allt.Åh vad mitt hjärta sväller då och jag mår.Det var inte många ord men de värmde länge.Och för mig värmer de mer än blommor och cholkad.Nu är det inget fel i att ge blommor eller choklad, det handlar nog om vad som passar personen i fråga.Fast jag tror ibland att vi glömmer bort hur lätt det är att glädja en människa med så lite.Ja nu har jag varit lite sentimental idag, det blev jag nog pga att jag lyssnade på Absolute Schlager som fick mig att tänka på vad som varit och hur ens liv har förändrats och vad som känns viktigt för mig.Till er alla som läser mitt sentimentala tänkande Varma kramar och jag önskar er allt väl.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja det är fint! Man borde oftare tänka på att små handlingar och ord kan betyda mycket. Ibland glömmer man när vardagen rusar på...

    SvaraRadera