lördag 13 mars 2010

Grodan G och barncancerfonden


Bilden är lånad från Jannas blogg
Igentligen tycker jag väl inte om att skriva mindre roliga inlägg, men när jag läste om Gustav kunde jag inte låta bli.Det handlar om en pysseltokig kille som heter Gustav och som hade lymfkörtelcancer.Janna som träffade Gustav ville göra nåt till hans minne och virkade då en groda.Mönstret till denna groda finns hos Janna.Om man vill och gillar mönstret får man gärna skänka en slant till Barncancerfonden.Varför skriver jag då om detta, jo mina barn förlorade en kusin i cancer och då känns ju ämnet aktuellt.Om ni vill virka grodor eller det är var och ens val.Jag ska på junta imorgon och visste inte vad jag skulle pyssla med, men det vet jag nu.Det blir grodor och jag lär nog tänka på M och alla härliga minnen man har när jag gör dem.Vars de hamnar vet jag ej, men jag känner för att virka dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar