onsdag 31 mars 2010

Påskris


Vi har inte haft påskris i vårat hus eftersom jag i yngre dagar reagerade på dem när de stod inomhus.Ifjol tänkte vi klä en björk på gården med fjädrar men det blåste så mycket under påsk att vi sa att de förmodligen skulle blåsa bort.I år fick jag för mig att vi skulle prova att ha ris inne men utan vatten i vasen.Ambitionen var att hämta ris på gården och sen klä med fjädrar.Men vi kom oss aldrig ut och ta in nåt ris och sen var jag på ICA och där hade de färdigfjädrat ris för 20 spänn så det fick följa med hem och få lite fler fjädrar.Barnen ängnade gårdagskvällen till att sätta fast fjädrarna så nu har vi påskris i huset.Nu fattas bara lite påskpynt.
Ha det så bra alla läsare och

GLAD PÅSK PÅ ER

3 kommentarer:

  1. Vi har också ris inomhus utan vatten, det går bra utan att bli allergisk!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk! Jag hade tänkt ut och hämta ris idag, men orkade inte i regnet. Så istället hamnade fjädrarna i håret och blev till indianlek. :)

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips! Det ska jag testa annars får de stå vid ytterdörren.
    Glad påsk!

    SvaraRadera